Boostified startade bolaget januari 2017 och på enbart 11 månader har de växt i raketfart där över 100 varumärken har använt sig av deras tjänster. Med fokus på micro-influencers (2000 -100 000 följare) så hjälper Boostified företag med att sponsra ut sina produkter hem till influencers brevlådor. ”Det är tack vare vår digitala plattform och distributionsystem som gör det möjligt för oss att kunna växa globalt”, säger iMad Ibrahim, medgrundare av Boostified.

Boostified har sedan tidigare tagit in 2,8 miljoner kronor från Almi, Peter Lindell och Jan Klima.

”Vi är jättenöjda med tillväxten och är stolta över att majoriteten av våra pengar går till influencers som behöver boosta igång sin karriär”, säger Nathalie Lameri, medgrundare av Boostified.

Influencer-marketing är ett hett och omtalat ämne och de senaste åren har branschen exploderat, dock utan att myndigheten lyckats hänga med i utvecklingen. Fokus utifrån läggs endast på fallgroparna snarare än på möjligheterna, någonting som skrämmer både influencers och företag. Vi tror att det är en växande bransch, och vi vill se den utvecklas men då behöver man fokusera på dess möjligheter och inte endast svårigheterna. Det är dock inte så konstigt att det blir så, då det är svårt att få tag i rätt information. Men det är någonting vi vill förändra, och vi kommer lägga stora resurser på just det 2018.

Kapitalbehovet som Boostified söker är 12 miljoner och tittar gärna på partners som kan följa med på resan under de kommande 3 åren. Vårt mål är att nå en global marknad där Europa och USA blir vår nästa milstolpe.